Wednesday, January 9, 2013

My memory

Tengah tunggu kawan ajak keluar makan, tiba-tiba terbukak la 1 blog ni. Post dia siap ada background music gituu. Dah lama jugak tak dengar lagu ni. Even dengar piano instrumental pun dah tau yang ala-ala feeling sedih. Zaman mula-mula layan korea. Tajuk post ni my memory sebab lagu kat bawah ni. Epic jugak kisah cinta ni. Well, kalau jodoh tak kemana ye dak? Kau pergi oversea ke, hilang ingatan ke, bercinta dengan orang lain ke kalau dah jodoh kau dengan someone tu tetap la jodoh.




This song reminds all the memories I had 11 years back. Now I am 23. How time flies really fast. Masa tu ada la ramai kawan. Tapi disebabkan bukan zaman teknologi, maka pakai tulis biodata and nombor fon rumah je makanya hilang la kan. Masa sekolah rendah saya rapat jugak dengan Nazhrah. Lepas tu masuk darjah 6 cikgu letak duduk sebelah Amir -__-" .Cikgu memang biased, kawan-kawan pun. Saya ingat lagi geng-geng pengawas (which is confirm la hot sebab cikgu pilih based on appearance) tak kawan sangat dengan saya. Saya kawan dengan budak-budak belakang. Amir is kinda hot (at that time) and habis je UPSR dia terus kawan dengan geng pengawas. Basically orang tak kenal sangat saya sebab muka dah lain (maybe?). Ohmai dulu sumpah serabai and entah la. I just don't have the typical women affections (perhaps?)  Derr 12 years old dah fikir affection? HAHA. No lah, just kidding! Lepas dapat result UPSR saya masuk form 1 dekat SMK Dato Bijaya Setia. OH GOD! that school memang teruk. No offense. Saya kawan je dengan budak-budak nakal tapi tak terjebak la kan. I am very matured at that time. Syukur! 3 bulan lepas tu masuk sekolah convent. Time tu kan sibuk-sibuk orang masuk boarding school. Time tu saya nak mintak jugak tapi takut tak dapat nak sesuaikan diri. Kat convent la saya jumpa Sarah & Mariam. Mereka baik sangat :'( rindu pulak. Sekarang masing-masing busy. I love uolls till jannah (heart). 

Dan mula la kenangan-kenangan kanak-kanak ribena menyentuh hati dan perasaan. Yela dulu-dulu cakap tak sabar nak membesar tapi bila dah membesar alahaiii rindu zaman kanak-kanak. Lately pun kerap teringat bestnya kalau kita kenal dari dulu? Kenal in term maybe kau kawan dengan someone padahal banyak je similarities and probabilities yang kau boleh kenal dia dari dulu. Did u get what i mean? Tapi perancangan Allah tu yang lebih baik. And mungkin kita akan stumbled upon with this type of question "If we met each other today, would we become friends?" By the way, I am grateful to know you now. Maybe our friendship began just a few years ago compare to your other friends which nearly a decade. Kita mungkin selisih dulu-dulu, maybe pergi kedai ke yawata ke pasar ke tapi dah tak kenal kan. Saya ada je pergi sekolah awak dulu sebab saya masuk Choral Speaking. Time tu jumpa lagi dengan budak-budak lain, tapi still saya tak kenal awak kan. Mungkin, ada je kita pergi makan kat kedai makan yang sama, pergi tesco yang sama dan lain-lain. 

Kalau saya nak kawan dengan awak dari sekolah rendah, awak nak kawan dengan saya tak? Saya selalu jugak pergi perpustakaan pinjam buku. *tetiba*


Ni sekolah kita kan? :)) Jom masuk sekolah rendah balik ! OK lawak sajer


Saya rumah Juara dulu. Awak? 


Amboi dah maju. Dulu zaman kita mana ada bumbung kat tempat perhimpunan ni kan awak?


Awak bestari, saya efisien. Cebik muka budak tu. Haha



Alahai rindu tesco. Selalu beli potato bun yang murah tu


Awak pergi Giant tak? 


Selalu jugak saya pergi sini. Saya tak jumpa awak kat kedai santan pun :(


Pasar malam ni pasar malam favourite saya :)

Then, saya masuk satu universiti swasta ni buat foundation, sekarang baru saya tahu yang awak pernah belajar kat situ jugak. Saya naik bas merah, awak naik bas rapid ye? Hihihi. Takpe la awak ada duit, saya naik bas free je kot :)) See? banyak sangat tempat yang boleh jumpa tapi tak jumpa-jumpa jugak. Alahai.. kalau saya tau saya boleh sekeh and buli awak puas-puas. Hiks.


Ni je gambar yang jumpa dan malangnya dah terbakar. Awak suka tak? Hehe



Kesian awak naik bas rapid :P

Sudah lah mengingati masa lampau. Biarkan ianya berlalu. Cewahhh. Takpe sekarang pun much better than dari tak kenal langsung ye dak? I just hope no matter what happen, we will still be friends. Jangan lupa saya walaupun awak banyak lagi kawan lain. Kalau awak sakit, datang la dekat hospital yang saya kerja nanti. Kalau isteri awak nak bersalin pun datang jugak tau. Kalau papa dan mama awak sakit pun datang jugak. Kemain saya kan padahal awak boleh pergi private hospital. In case kalau saya lupa awak, ingatkan la saya. Hee. Kbai.

Post ini sungguh tak berguna. Dok ingat masa lepas macam la doraemon wujud nak kasi mesin masa kat saya.

4 comments:

  1. Kelakar la Malizah. Apa ni? Post ni untuk Amir tu ke? hahaha. Awak jumpa dia balik? Wahhh...

    Teringat zaman Convent dulu. Time kita kena diri kat luar,time Cik Nik marah kita sebab folio PJ yang fotostat and paste tu je, time kita kena paksa masuk Kawad Puteri Islam. Banyak lagi la.. I miss Form 3 the most :'(

    And yes, friends till Jannah, my friend! :)

    ReplyDelete
  2. Sarah, this post is totally crap. Hahaha. Bukan untuk Amir la tapi untuk orang lain. Heee gediks kan saya?

    Sekarang baru saya sedar yang saya pemalas sungguh time sekolah dulu2. haha. Yeah i miss form 3 the most too :'( Cikgu2 pun saya rindu jgk. Sobss

    All the best in exams Sarah. Mariam still ada paper French and balik Taipung sabtu ni :)

    ReplyDelete