Thursday, January 2, 2014

Story of new year 2014

HAPPY NEW YEAR 2014 everybody. May this year brings a lot of happiness and prosperity to all of you :)
Tahun ni takda specific azam, mungkin sebab semuanya tak tercapai. Haha. Azam utama habiskan belajar dengan jayanya. Insha Allah. Bila orang tanya, bila habis belajar ni? Dah boleh jawab this September. InshaAllah :) haruslah setadi kuat-kuat ye dak? Haha.

This year jugak kawan baik saya nak bertunang. Happy for her :) right now I don't want to think about marriage yet. Enjoy life dulu. Hihi. Semua benda ini Allah dah tentukan, kenapa nak rushing kan?

Oh well, one of my groupmate pernah cakap macam ni 'nak pikat lelaki senang je, melalui perutnya' eh of course yang cakap tu lelaki. He keeps on making me so confuse lah. Kadang tu I replied 'kau kenapa ni?' dengan nada a bit rude. LOL. I don't know what was his motif behind that. Cewah pikir dalam sungguh padahal saja nak bodek suruh orang masakkan untuk dia la tu. Haha. So much drama la dengan budak-budak group ni since 4th year. Nanti kalau rajin saya compile semua gambar mereka. Nak start tangkap gambar candid la. Tehee. Ukhuwah fillah!

This final year starts smoothly jugak. Alhamdulillah markah Peadiatrics A and dapat highest for OSCE. Alhamdulillah again. So basically Allah want to make it as a booster for me to study well la kan? InshaAllah. Saya selalu takda konfiden kalau bab exam sebab saya baca buku (study) tak macam orang lain. Seriously. Ingat lagi time nak jawab OSCE saya nervous sebab pagi tu saya menyesal tak baca sungguh-sungguh (hafal) sebab orang lain perghh konfiden hafal. Then tawakal je. See, Allah kan sebaik-baik penolong? Hee. Sekarang saya tengah belajar nak bersyukur dengan apa yang ada, walaupun susah jugak. Rezeki manusia lain-lain kan?

Oh Allah, tolong lah aku kerana sesungguhnya aku tiada daya melainkan dengan pertolongan Mu. Amin..

p/s : janganlah bersangka saya riak bercakap pasal result (post lepas pun sama). Baca dengan hati dan jiwa yang positif dan ambil lah ibrah dari apa yang saya nak sampaikan. Cewah. Peace :)


No comments:

Post a Comment